سخنگوی ستاد انتخابات:

مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات پنجشنبه به پایان می‌رسد 

اسلامی گفت: مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ صبح روز پنجشنبه هفتم تیرماه به پایان می‌رسد. 

اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات اظهار کرد: جمعه راس ساعت ۸ صبح در داخل و خارج از کشور فرآیند انتخابات آغاز خواهد شد. رای‌دهندگان شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند.

او افزود: ستاد انتخابات کشور توصیه می‌کند که رای دهندگان با کارت ملی به مراکز اخذ رای مراجعه کنند. در این دوره تعرفه‌های کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک دستگاه احراز هویت در مراکز رای‌گیری وجود دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات بیان کرد: درب صندوق‌های رای در تمام شعب آبی رنگ است و رای‌دهندگان از خودکار استفاده کنند. دستورالعمل‌های لازم به فرمانداران ارسال شده و منتظز انتشار آگهی هستیم.

اسلامی گفت: مهلت تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۸ صبح پنجشنبه هفتم تیرماه به پایان میرسد. 

وی درباره سلامت انتخابات طبق نظر رهبر انقلاب گفت: در شعب متصدیان پنج تا هفت نفر برای فرآیند اخذ رای مستقر هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات اظهار کرد: نمایندگان شورای نگهبان، فراجا و نمایندگان کاندیدا‌ها تا انتهای فرآیند در شعب حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: صدا و سیما در انتخابات ریاست جمهوری در برخی شعب فرآیند انتخابات را بدون زوم کردن بر روی تعرفه‌های رای گیری پوشش داد.

 اسلامی گفت: آمار کل شعبه های اخذ رای ۵٨۶۴٠، شعب شهری ٣۴۵٢٢، شعب روستایی ٢۴١١٨، شعب ثابت ۴٣۴٢۵ و شعب سیار ١۵٢١۵ عدد است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: تمام فرایند رای‌گیری از ساعت ۸ تا شمارش آرا در صورت جلسه می‌آید. توسط مسئولان شعبه، جداول و آمار همه نامزد‌ها در این صورت جلسه آمده و امضاء خواهد شد.

اسلامی اضافه کرد: تعداد تعرفه‌های تحویلی به شعبه و تعداد تعرفه‌های مصرف شده، تعرفه‌های باطله مشخص است. آرای هر نامزد و آرای باطله به تفکیک تهیه می‌شود. سپس صورت جلسه مهر اجرا و نظارت می‌خورد و در پایان هم صندوق رای پلمب خواهد شد.

او تصریح کرد: پس از شمارش آرا در شعب، داده‌ها از طریق دستگاه احراز هویت به فرمانداری‌ها ارسال می‌شود تا تجمیع آرا صورت گیرد. پس از تایید فرمانداری، آراء به وزارت کشور ارسال می‌شود؛ این فرآیند بسیار دقیق انجام می‌شود.

اسلامی افزود: ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه در سراسر کشور داریم. شعب شهری ۳۴ هزار و ۵۲۲، روستایی ۲۴ هزار و ۱۱۸، شعب ثابت ۴۳ هزار و ۴۲۵ و سیار ۱۵ هزار و ۲۱۵ است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در کشور کانادا اعلام کردند مجوز انتخابات در این کشور از ناحیه دولت مربوطه صادر نشده است  و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر نامزد‌ها در مرحله اول اکثریت مطلق آرا را بدست نیاورند، انتخابات به مرحله دوم می‌رود. دو نفری که بیشترین آرا را بدست آوردند، به مرحله دوم می‌روند. اکتریت آرا شامل همه آرا چه صحیح و چه باطله ملاک است.

اسلامی بیان کرد: مرحله دوم انتخابات روز ۱۵ تیر برگزار می‌شود. کسانی که متولد ۸ تیر ۸۵ به قبل هستند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. کسانی که در مرحله اول شرکت نکردند، در مرحله دوم می‌توانند شرکت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات متذکر شد: نامزد‌ها شخصا یا از طریق نماینده خود باید کتبی به ستاد انتخابات کناره گیری خود را اعلام کنند، ولی در قانون سقف زمان انصراف اعلام نشده است.

خبرنگار فاطمه سیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۳
برای اینکه پرچم ایران بر بام دنیا برافراشته شود رای می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۳
کاش از کاندیداها در قوی قضاییه در خصوص تمام وعده های خودشان تعهد میگرفتند که در مدت خدمتشان موظف به عملی کردن آنها باشند و اگر خلف وعده کنند در پایان دوری آنها مجازات بسیار سنگین در نظر گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۸:۲۵ ۰۴ تير ۱۴۰۳
میکروفون کم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۴ تير ۱۴۰۳
خداروشکر راحت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۴ تير ۱۴۰۳
من به عنوان مالباخته بورس به ادامه دولت رئیسی که سهامداران را بیچاره تر از قبل کرد رای نخواهم داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۳
موافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۴ تير ۱۴۰۳
قابل توجه حقوق بگیران دولتی کشوری و لشکری و بازنشستگان تامین اجتماعی و یارانه بگیران فردا دولت پزشکیان نتوانست حقوق و دستمزد را پرداخت نماید مطمئن باشید کاری از دستتان بر نمی‌آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ تير ۱۴۰۳
الحمدلله. شکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ تير ۱۴۰۳
من رأی نمی‌دهم! به دلیل مزاحمت بلندگوی ستادهای انتخاباتی و سایر آلودگی‌های صوتی.
آخرین اخبار